duminică, 28 iunie 2020

Bibliotecile lui Ion

LITERATURE /// Libro de Arena (The Book of Sand) by Jorge Luis ...

https://1drv.ms/u/s!AoCtbqdoTHUStlUJQvu_l4T8BoCW?e=eA21G6
Biblioteci Ion
==============================================================================

Cartea de nisip

"Mi-am proptit mana stanga pe coperta si am deschis volumul dintr-o data, cu degetul mare aproape lipit de aratator. A fost zadarnic: intre mana si coperta  se interpuneau de fiecare data  alte file. Parea ca izvorasc din carte
-Acum cautati sfarsitul.
Am esuat din nou; abia am izbutit sa ingaim cu un glas pe care nu-l recunosteam;
-Este cu neputinta.
In soapta, vanzatorul cartii imi spuse:
-Cu neputinta, insa totusi este. Numarul de pagini al acestei carti este de-a dreptul infinit.Nici una nu e cea dintai; nici una cea din urma(…).

N-am aratat comoara nimanui. Fericirii de a o poseda i s-au adaugat teama ca mi-ar putea fi furata, iar apoi indoiala ca n-ar fi cu adevarat infinita. Aceste doua nelinisti mi-au agravat vechea mizantropie. Imi mai ramasesera cativa prieteni; am incetat sa-i frecventez. Prizonier al Cartii, aproape nu mai ieseam din casa."

(J.L.Borges, Cartea de nisip, Buenos Aires,1975)
=================================================






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu