sâmbătă, 4 aprilie 2020

1. CORTO MALTESE

Madlena cu miros de tus de tipografie...



Corto Maltese en Sibérie

Corto à lui même : Ce serait bon de vivre une fable.
Bouche Dorée à Corto : Oh oui !… Mais toi tu vis continuellement une fable et tu ne t'en aperçois plus. Lorsqu'un adulte entre dans le monde des fables, il ne peut plus en sortir. Le savais-tu ?
ION
in amintirea clipelor fericite petrecute rasfoind revista Vaillant , acum 50 de ani, acum o eternitate.
  • Corto Maltese en Sibérie, Hugo Pratt, éd. Casterman, 2001, partie Les Lanternes rouges, p. 29
  • ====================================================================
  •  Ion
  • Ven 24/06/2016 
  • Draga prietene,

    Tu imi vorbesti despre Nigel Farage, eu ascult  lamentatiile pescarusilor care au colonizat terasa casei de pe strada Sabinelor 1 si ma topesc de caldura in acesta noapte de iunie a unui an de care nu-mi voi aminti. Citesc benzi desenate cu Corto Maltese, ascult ore intregi sunetul matricial al valurilor inregistrate pe you tube,  Imi simt picioarele amortind progresiv de la genunchi in jos, sunt tot mai singur si tot mai fericit. Exitul Marii Britanii se va rezolva (sau nu se va rezolva), rusii lui Putin vor ocupa Regent Street (sau n-o  vor ocupa)... gandul meu se apropie... incet... incet...de ideea altui exit, autrement important...

    "Sunt vise ce parcă le-am trăit cândva și undeva, precum sunt lucruri viețuite despre care ne întrebăm dacă n-au fost vis". Azi la pranz m-am intamplat intro librarie de pe Mircea, Universitaria. Rasfoiesc citesc, intru intro dulce stare de narcoza atemporala, carti, albume...dau de Frédéric Damé, Bucurestiul in 1906. Ajung acasa, si starea de defazare temporala continua.E ceva aici, un dor de duca, in trecut ... "Hildegard, începu el tîrziu. Se întîmplă ceva cu mine, şi nu ştiu bine ce. Dacă nu te-aş fi auzit vorbind cu birjarul, aş crede că visez... Fata întoarse capul spre el şl-i zîmbi. — Toţi visăm, spuse. Aşa începe. Ca, într-un vis...

    Ion

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu