Din prezentările editurii, cităm pentru fiecare volum în parte:

Până când m-a cunoscut„Un bărbat începe să reconstituie din fragmente trecutul femeii iubite. Ies la suprafață frânturi de povești, obsesii, compromisuri și visuri. Filmul se insinuează încet și nu trece mult până acaparează tot, mai ales memoria, hrănind o gelozie care trezește la viață demonii ascunși în creier și în inimă. O lovitură de maestru a lui Julian Barnes, scriitorul care pătrunde mereu în ținutul periculos al psihicului uman”.

barnes 1

Trois„O femeie, doi bărbați. Trei oameni și trei povești despre iubire, despre forța, farmecul și meschinăriile ei. Un roman despre omul de azi, prejudecățile și slăbiciunile ei. O carte în care umorul, ironia și scepticismul funcționează spectaculos împreună”.

Eu spuneam că viața e ca invadarea Rusiei: un început plin de elan, o încrâncenată încetinire, o bătălie înfricoșată cu Generalul Iarnă, apoi zăpada însângerată. Acum însă nu mai văd lucrurile la fel. Nu există niciun motiv pentru care drumul n-ar fi unul lăturalnic, însorit, printre vii, nu-i așa?” – Julian Barnes.

barnes 3

Iubire etc.„Ne întâlnim din Gillian, Stuart și Gillian. Au trecut zece ani de la povestea din Trois și viața merge mai departe. Și mai haotic, și mai de neînțeles. În iubire, jocul nu se termină niciodată. Nici dorința, nici regretul, nici bucuria, nici durerea”.

„Dacă vreți neapărat să împărțiți oamenii în categorii în funcție de factorul iubire, va propun să o faceți în felul următor: unii au norocul sau ghinionul să iubească mai multe persoane, una după alta sau simultan; în timp ce alții au norocul sau ghinionul să iubească o singură data în viață. Iubesc o data și, indiferent ce se întâmplă, iubirea nu mai moare. Unii nu pot iubi decât o dată” – Julian Barnes.

barnes 2

Papagalul lui Flaubert„Ironie, parodie, nostalgie… într-un roman despre urmele lui Gustave Flaubert într-o lume uitucă. O scriitură puternică și nu rareori plină de umor și o carte care te hipnotizează.

Geoffrey Braithwaite, specialist in Flaubert, merge la Rouen, unde se află muzeul dedicat scriitorului, iar aventura lui ia dimensiuni fascinante. Distanța dintre artă și viață se modifică în fiecare clipă, depinde doar de cum privești lucrurile, desigur”.

barnes 4

Metroland: „Christopher și Toni vor să sfărâme statui, tabuuri, obiceiuri și credințe. Burghezia îi dezgustă, societatea îi sufocă. Se întâmplă într-o suburbie din Londra anilor ’60. Întorși în cenușiul Metroland după un sejur parizian din agitatul an 1968, rebelii vor să-și facă o viață. Un alt fel de viață”.

barnes 5

Anglia, Anglia (cronica noastră aici): „Vechea Anglie își retezase singură beregata și zăcea acum la rigolă, sub lumina spectrală a lămpii cu gaz, singura funcție rămasă pentru ea fiind aceea de exemplu descurajant pentru alții. (…) vechea Anglie își pierduse istoria și, prin urmare – dat fiind că memoria ne dă identitatea – își pierduse simțul propriei existențe.“

„Julian Barnes reinventează ironic o țară și o identitate. Fantezie care se joacă spectaculos cu o lume reală, romanul Anglia, Anglia vă invită într-o lume de carton…”

barnes 6